سلامت پوست با مصرف میوه و سبزی

پوست وسیع‌ترین عضو بدن است بنابراین تردیدی نیست که رژیم غذایی بتواند پوستتان را تحت تأثیر خود قرار دهد.
 افزودن میوه‌های مغذی به برنامه غذایی روزانه، راهکار مناسبی برای کاهش علائم پیری در سطح پوست، روشن شدن و همچنین افزایش استحکام بافت پوست است. ویتامین‌های ضروری که در میوه‌ها وجود دارد، در دیگر قسمت‌های بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاتوت، توت‌
...

پوست وسیع‌ترین عضو بدن است بنابراین تردیدی نیست که رژیم غذایی بتواند پوستتان را تحت تأثیر خود قرار دهد.
 

افزودن میوه‌های مغذی به برنامه غذایی روزانه، راهکار مناسبی برای کاهش علائم پیری در سطح پوست، روشن شدن و همچنین افزایش استحکام بافت پوست است. ویتامین‌های ضروری که در میوه‌ها وجود دارد، در دیگر قسمت‌های بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاتوت، توت‌فرنگی، تمشک و آلو قرمز حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها و به ویژه نوعی از آن‌ها که فلاوونوئید نام دارد، رادیکال‌های آزادی را که به پوست آسیب می‌رساند، خنثی می‌کند. گیلاس، انگور قرمز، پرتقال و همچنین لیمو نیز از جمله میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

انبه میوه‌ای است که نه تنها می‌توانید از طعم آن لذت ببرید، بلکه موادی که در این میوه وجود دارد، استحکام پوست را افزایش داده و مانع از شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. این میوه که در نواحی گرمسیری پرورش داده می‌شود، علاوه بر این که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن، ویتامین C،فلاوونوئید، پتاسیم، منیزیم و فیبر است. ویتامین C در تولید کلاژن نقش مهمی دارد. کلاژن پروتئینی است که در ساختمان پوست یافت می‌شود و موجب افزایش استحکام پوست شده و مانع از تغییرات ساختاری پوست می‌شود.

فیبر موجود در میوه‌ها نیز به بدن کمک می‌کند از مواد سمی در امان بماند. مواد فیبری، سمومی را که در بدن وجود دارد، در داخل روده به حرکت در آورده و موجب دفع این مواد از بدن می‌شود و به این ترتیب، از رسیدن سموم به سطح پوست جلوگیری می‌کند.

میوه‌هایی مانند گلابی، خرما، سیب و موز سرشار از فیبر هستند و شیرینی طبیعی آن‌ها نیز می‌تواند قند مورد نیاز بدن را تأمین کند. فرآورده‌های قندی یا قند مصنوعی موجب تورم می‌شود که می‌تواند به پوست آسیب برساند.

انبه میوه‌ای است که نه تنها می‌توانید از طعم آن لذت ببرید، بلکه موادی که

در این میوه وجود دارد، استحکام پوست را افزایش داده و مانع از شل شدن

و افتادگی پوست می‌شود
اگر پوستی خشک دارید، به شما توصیه می‌کنیم آووکادو بخورید. آووکادو نوعی میوه شبیه به انبه است. اگرچه این میوه حاوی مقادیر زیادی چربی است، اما چربی آن از نوع چربی‌های غیراشباع مونو است. از این نوع چربی با عنوان چربی خوب نام برده می‌شود. چربی‌های غیراشباع برای پوست ضروری است. به افزایش رطوبت سطح پوست کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای چربی از دست رفته از سطح پوست باشد. با شستن پوست، چربی‌ای که در سطح آن وجود دارد، کاهش می‌یابد و زمینه مناسبی برای چروک شدن پوست ایجاد می‌شود. اما خوردن این میوه به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی، کمبود چربی پوست را جبران می‌کند.

آیا سبزیجات می‌تواند ما را جذاب‌تر کند؟ ادعا شده است که مصرف میوه و سبزیجات ظرف فقط چند هفته می‌تواند رنگ پوست را بهتر کند. محققان دانشگاه سنت اندروز تغذیه 35 نفر را زیر نظر گرفتند و دریافتند که پوست کسانی که سبزیجات بیشتری می‌خورند رنگ بیشتری دارد.

سایر تحقیقات حاکی است که این تغییرات ممکن است باعث جذابیت فرد شود.

بعضی از دانشمندان گفتند که این مطالعه که در نشریه «پلاس وان» چاپ شده ممکن است به طور کامل نمایانگر ارتباط میان تغذیه و ظاهر انسان نباشد.

از مدتی قبل معلوم شده بود که رنگ دانه های زرد و قرمز موسوم به «کاروتنوئید» که در بسیاری از انواع میوه و سبزیجات یافت می‌شود می‌تواند بر رنگ پوست اثر بگذارد.

دانشمندان دانشگاه سنت اندروز طی شش هفته به مطالعه 35 دانشجو که بیشتر آن‌ها سفیدپوست بودند پرداختند و میزان مصرف میوه و سبزیجات توسط آن‌ها را جویا شدند. در این مدت رنگ پوست آن‌ها زیر نظر گرفته شد.

اگر پوستی خشک دارید، به شما توصیه می‌کنیم آووکادو بخورید. آووکادو نوعی

میوه شبیه به انبه است. اگرچه این میوه حاوی مقادیر زیادی چربی است، اما

چربی آن از نوع چربی‌های غیراشباع مونو است

نتیجه حاکی بود که تغییرات در مصرف میوه و سبزیجات ممکن است به تغییرات در رنگ پوست مرتبط باشد، به طوری که مصرف بیشتر آن‌ها به عمیق‌تر شدن رنگ قرمز و زرد پوست کمک کند.

در تحقیقات قبلی توسط این تیم نتیجه گیری شده بود که ارتباطی میان جذابیت ظاهری صورت و تغییرات حتی ناچیز در رنگ پوست وجود دارد.

آن‌ها نوشتند: «ممکن است که حتی تغییرات ناچیزتر در تغذیه بتواند فواید محسوسی بر رنگ پوست به جا بگذارد.»

با این حال آن‌ها گفتند که این تأثیر در افراد مسن ممکن است متفاوت باشد و این که تحقیقات بیشتری در مورد داوطلبان غیر سفیدپوست لازم است.

دکتر گلنیس جونز کارشناس تغذیه در دانشگاه کمبریج گفت که مسئله دیگری که در این مطالعه محسوب نشده این است که چگونگی آماده کردن غذا تأثیر زیادی در میزان کاروتنوئیدهایی دارد که به بدن می‌رسد.

فرآوری: مریم مرادیان نیری

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark