برای ترش کردن ( ریفلاکس ) چه بخوریم و چه نخوریم ؟؟؟

ریفلاکس ترش کردن

برای ترش کردن ( ریفلاکس ) چه بخوریم و چه نخوریم ؟؟؟
بازگشت اسید از دریچه بین معده و مری باعث سوزش  سردل و احساس مزه های شبیه به ترشی یا تلخی میشود درد حالت تهوع خصوصا در صبحگاه سرفه وحالت تهوع را میتواند همراه داشته باشد ، در بعضی از افراد ممکن است ریفلاکس بدون علامت باشد و متوجه تغییرات نشوند .
 برخی از مواد غذایی باعث تغییرات شدید در  ایجاد ریفلاکس می شوند از مواد غذایی که برای پیشگیری از ریفلاکس باید از آنها اجتناب کرد به موارد زیر میتوان اشاره نمود :
در ابتدا به محرکها فکر کنید ، هر فردی ممکن است به ماده خاصی حساس باشدو خود فرد باید آنها را مشخص نماید ، از مهمترین محرکها ادویه جات  هستند خانواده فلفل میتواند مشکل ترش کردن را افزایش دهد .
غذاهای تند و اسیدی ، سرخ کردنی های ، الکل چای و قهوه و نیکوتین سگار یا قلیان از عوامل محرکدر ریفلاکس هستند .
اضافه وزن از عوامل اصلی ترش کردن است ، افزایش فشار بر دستگاه گوارش باعث بازگشت غذا به مری میشود .
هوا بلعی ( با دهان باز غذا خوردن ، استفاده از آدامس ، نوشیدنی های گاز دار و..) میتواند ریفلاکس را افزایش دهد .
دراز کشیدن بلافاصله بعد از غذا و استفاده از لباسهای تنگ و خم شدن مشکل ریفلاکس را افزایش میدهد .
مواد غذایی که دارای اسیدیته بالایی دارند مانند گوجه فرنگی و تعدادی از مرکبات مشکل ریفلاکس را افزایش میدهند .
بر خلاف تصور استفاده از ترکیبات دارای نعناع باعث شل شدن دریچه شده و ریفلاکس را افزایش میدهد
مواردی که در بهبود ریفلاکس کمک میکنند:
جویدن کامل  غذا
عدم مصرف مایعات نزدیک به غذا
استفاده از مواد غذایی که خاصیت اسیدی ندارند معمولا میوه ها دارای خواص اسیدی هستند اما میوه جاتی مانند سیب ، گلابی ، موز خواص اسیدی کمتری دارند و مناسب  افراد دارای ریفلاکس هستند .
استفاده از نانهای کامل برای درمان ریفلاکس مناسبتر است ، از نانهای سفید استفاده نکنید.
زنجبیل باعث کاهش مشکل ترش کردن میشود .
برخی از موارد ریفلاکس ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشد .

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark