صفحه نخست

رژیم آنلاین

مقالات

بانک کالری

برترین ها

مدیا

درباره ما

اینفوگراف

جستجو در سایت

تلفن مشهد : 3606420 - 36051363          ♥‌ آیا من چاقم ؟‌ ♥          ♥‌ ثبت نام رژیم آنلاین‌ ♥          ♥‌ ادامه رژیم لاغری‌ و     لینک ما در پیام رسان سروش

رژيم غذايي بازسازی

بلافاصله بعد از مسابقات 300 گرم آب گازدار بنوشيد که به آن1 گرم نمک طعام و0.5 گرم گلوکونات پتاسيم يا بيکربتات سديم اضافه شده باشد .
 
 
بعد از استحمام يا دوش گرفتن ، ماساژ و احتمالاً‌ اکسيژن درماني انجام مي شود . مصرف يک ليوان شير کم چربي در اين زمان مناسب است.

نيم ساعت قبل از شام ، يک تا دو ليوان ( بر حسب تشنگي ) آبي بنوشيد که مقدار کمي املاح داشته باشد .

شام ( وقتي که مسابقات کاملاً پايان يافته است )

·         آش سبزي ها با نمک

·         يک غذاي داري برنج يا ماکاروني و يا سيب زميني آب پز با نمک با يک قطعه کره تازه و پنير رنده شده .

·         سالاد به روغن و ليمو با يک عدد تخم مرغ آب پز کاملاً سفت شده .

·         يک يا دو برش نان .

·         يک يا دو ميوه خام و چند ميوه خشک ( 3 تا 4 عدد آلو ، خرما و يا انجير )

·         در پايان غذا ،‌ يک ليوان ماء الشعير .

·         هنگام خواب يک ليوان شير بدون سرشير يا شير کامل ، البته اگر معده تحمل آن را داشته باشد .

علت خواب آلودگی پس از صرف غذا

 

علت خواب آلودگی پس از صرف غذا

 

اگر پس از صرف غذا خصوصاً پس از مصرف شيريني جات دچار خواب آلودگي شديد، امري طبيعي است و شما آدم نرمالي هستيد.

خوردن غذاهاي داراي قند يا مواد تهيه شده از آرد مثل شيريني، نان، ماكاروني و غيره موجب افزايش قند خون مي شوند. اين امر موجب مي شود لوزالمعده مقدار زيادي انسولين ترشح كند كه انسولين موجب مي شود تريپتوفان (يك نوع اسيدآمينه) موجود در خون را كه از اجزاء سازنده پروتئين است وارد مغز كند. تريپتوفان در مغز تبديل به ماده اي بنام سروتونين مي گردد كه اين ماده باعث خواب آلودگي مي شود. پس قند مصرف شده بطور غير مستقيم توليد مواد خواب آور را در مغز افزايش مي دهد.

بسياري از افراد با كاهش مصرف مواد قندي و نشاسته اي از ايجاد اين حالت جلوگيري مي كنند. زماني كه نياز است هوشيار باشيد و نمي خواهيد احساس خواب آلودگي كنيد، غذاهايي را مصرف كنيد كه قند خون را زياد بالا نمي برند.

مصرف انواع سبزيجات خام بصورت سالاد يا غذاي تهيه شده از سبزيجات پخته، گوشت قرمز، ماهي، مرغ، دانه ها خوراكي و آجيل مثل بادام، بادام زميني، پسته و ... باعث احساس خواب آلودگي  نشده و شما را سر حال نگه مي دارند.

همواره شاداب و با نشاط باشيد.

منبع: تبیان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک برای
آپ دیت ودریافت آخرین خبرها

apelle

 20% تخفیف ثبت نام اینترنتی     

 هر هفته یک برنامه غذایی

ویدئوهای رایگان آموزشی

هم استانی‌های عزیز میتوانید اینترنتی ثبت نام کنید حضوری مشاوره بگیرید

 کلاسهای آموزش تغذیه صحیح (رایگان )

 

ثبت نام و شروع لاغر شدن