هشدار

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

ورزش لاغر می کند یا نه ؟

ورزش لاغر می کند یا نه ؟

ورزش و چاقی
ورزش  به تنهایی بدون تغذيه و رژیم غذایی صحیح فقط باعث افزایش سطح سلامتی فرد می گردد اما به تنهایی هیچ نو اثر لاغر کنندگی ندارد یا بسیار اثر لاغری آن کم است .
بسيارى از ورزشكاران كه فعاليت هاى سنگينى از جمله بدنسازى و يا وزنه بردارى و يا حتى ساير ورزش هاى استقامتى ا اگر تغذيه مناسبى نداشته باشند ممكن است بدن در حالت ورزش به جاى استفاده از كربوهيدرات ها و چربى ها به عنوان منبع انرژى مورد نیاز خود را از پروتئين های بدن تامین نماید  كه در نهايت باعث تحليل توده هاى عضلانى و اثر منفی نیز مى شود.بسیاری از افراد با شروع ورزش متاسفانه مقدار غذا و کالری دریافتی خود را نیز افزایش می دهند و وزن نه تنها کم نشده که افزایش نیز می یابد .

قبل از هر چیز فرد ورزشكار نياز به انرژى خود را جهت انجام تمرینات  ورزشى باید بداند

اگر ما ورزش را در سه دسته  سبك - متوسط - شديد دسته بندى كنيم نياز به انرژى يك ورزشكار در فعاليت سبك حدود
۱۰۰ _ ۷۵ كيلوكالرى در ساعت است

فعاليت متوسط :

حدود ۳۰۰ _ ۱۰۰ كيلوكالرى در ساعت

فعاليت شديد: 

حدود ۵۰۰ كيلوكالرى در ساعت مى رسد
براى درک بهتر اين مقادير :  ۱۰۰ گرم شكر حدود 400 كيلوكالرى انرژى دارد.

 گرم 100 مغز حدود 650 کیلوکالری انرژی دارد .

اعدادی را که روی وسایل ورزشی مشاهده می نمایید معمولا برای وزن و مقدار عضلات ما تنظیم نشده است و در شرایط بسیار بهینه اندازه گیری شده است . مقدار انرژی مصرفی ما بسیار کمتر از چیزی است که روی وسایل ورزشی الکترونیکی می بینیم
پس در انتها باید گفت ورزش فقط در صورتی باعث لاغری می شود که با  رژیم غذایی صحیح نیز  همزمان انجام شود

جواد سبحانی
مشاور تغدیه و رژیم درمانی
تلفن :6064720
اسلیم کوئیک و تكليف آن با لاغري

باورهای غلط رژیم درمانی چاقی

تنها اراده برای نخوردن كافی نیست

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

بیشترین بازدید

آخرین مقالات

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark