هشدار

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

چه كنيم تا با اراده باشيم

به نظر شما ظاهر شخص نشانگر شخصيت وي در جامعه است  است ؟؟؟؟؟؟

جوابتان هر چه باشد لطفا نظر فردي من را در خطوط ذيل مطالعه نماييد تا تجربيات چندن ساله خود را كه در طول  درمان هزاران بيمار به دست آمده است مطالعه نماييد  اميدوارم بتوانم خدمتي ديگر را در اختيار شما مراجعين محترم قرار دهم تا با كمك يكديگر هر چه راحت تر بتوانيم به مشكل اضافه وزن خاتمه دهيم و زندگي پر از نشاط و شاداب را تجربه نماييم .

بزرگترين مشكلي كه فرد داراي اضافه وزن با آن در گير است نظر ديگران درباره وزنشان ظاهر و تيپ و قيافه آنهاست .اگر جزو كساني هستيد كه با شنيدن كلمه چقدر چاق شدي بلافاصله دنبال  راه هاي لاغر شدن ميگرديد و با شنيدم اولين تمجيد ( تو كه خوش تيپي لازم نيست وزن كم كني ) يا اولين دلسردي و موج منفي (‌لاغري اصلا بهت نمي ياد ) تمام كارها را كنار مي گذاريد حتما  دنباله مطلب را  بخوانيد .

مشكل جديد :  ؟؟؟؟؟؟ به حرف ديگرا بايد اهميت بدهيم يا نه ؟؟؟؟؟؟

محترم داشتن نظر ديگران  از نشانه هاي هر انسان متمدني است و بايد بدون ناراحت شدن نظرات ديگران  را بپذيريد ( البته در صورتي كه درست باشند ) ناگفته نمامد نظر آخري را خودتان بايد بدهيد  در نهايت شما هستيد كه با اين موضوع درگير هستيد نه ديگران .

؟؟؟؟؟؟؟ يعني قبول كنم كه من چاق هستم  ؟؟؟؟؟؟

در حل تمام مشكلات نه تنها چاقي مرحله پذيرش آن مشكلترين ومهمترين مرحله آن  است بعد از اين مرحله ديگر راه حلها خودشان پيش خواهد  رفت .

كساني كه هنوز مشكل چاقي را كاملا نپذيرفته اند بسته به نظر ديگران تصميم گيري مي كنند  و ناخودآگاه خود را به طوفان سهمگين نظرات متفاوت و بي پايان ديگران ميسپارند .

حهت پذيرش چاقي نبايد آنرا به صورت عيبي بزرگ و هميشگي نگريست . اگر چاقي را عيب بدانيد از آن خجالت كشيده منزوي شده و جهت جبران عقده هايتان به خوردن بيشتر روي آورده و وضعيتي بغرنج و كلافي سردرگم در زندگيتان ايجاد خواهيد كرد كه هرگز خلاص نخواهيد شد .

چاقي مانند ديگر تفاوتهايمان با ديگران يك تفاوت است كه نبايد اجازه بدهيم هيج يك از قسمتهاي زندگيتان دار تحت تاثير قرار دهد . چاقي تفاوتي است كه بايد از بين برود .. ديگر نگران نگرش ديگران( در مورد عيب بودن چاقي ) نباشيد و  و سعي نكنيد  با بحث و دليل خلافش را به آنها  ثابت كنيد  هر چه بيشتر بحث كنيد . وقت و انرژي خود را تلف كرده و ديرتر به سر منزل مفصود خواهيد رسيد ..

هيچ گريزي نيست يا چاق هستيد يا نه تكليف خود را مشخص كنيد . شما كه اين مطالب را مطالعه ميكنيد حتما چاق هستيد  اما اين مهم نيست مهم اين است كه به همين صورت هم يكي تز بهترين انسانهاي كره زمين هستيد و اين هيچ ارتباطي به وزنتان ندارد . به خود در همين صورت هم عشق بورزيد و خود را فبول داشته باشيد و ديگر هيچگاه از خود عيب نگيريد ( اه اين چه قيافه اي كه من دارم . من .....) به نظر خودتان در جند سالگي دراراي شخصيت بوده ايد و در چه سني يك فرد بي شخصيت بوده ايد مسلما سن كم يا زياد نشانه شخصيت يا بي شخصيتي نيست اما هر فرد با بزرگتر شدن د رتلاش براي پيشرفت و تجلاي شخصيت خويش است  همانگونه كه  هميشه در تلاش جهت بهبود تمام جوانب زندگي هستيد  بايد در اين زمينه هم تلاش بكنيد . متسفانه اكثريت ما به فكر پيشرفت در زمينه هاي مختلف ( اقتصادي –  تحصيلي – قدرت و ....) هستيم بدون اينكه  فكر كنيم خودمان همسرمان  اطرافيانمان  و تمامي كساني را كه دوستشان داريم چرا بايد از ديدن زيبايي واقعي ما محروم باشد  تا به حال فداكاري در حق كساني كه دوستشان داريد   كرده ايد يا نه ؟  فكر مي كنيد براي آنها سنگ تمام گذاشته ايد ( روي صحبتم با كساني است كه زندگي مشترك دارند  يا در شرف يك زندگي مشترك هستند ) آيا ميدانيد نظر آنها چيست ؟ جهت بهتر شدن زندگيتان تا به حال چه كره ايد.  !!!!!! من مطمعنم كه همين طوري هم منو دوست دارند !!!!!! من هم مطئنم كه واقعيت همين است . اما فكر نميكنيد شما در جهت افزايش زيبايي هاي  زندگيتان (( فراموش نكنيد هميشه بهتر ازين هم مي توانيد زندگي كنيد و مهم اين است كه خود را لايق آن بدانيد ))) به خود هيچ زحمتي داده ايد يا نه  عشق و علاقه و يك حامي بزرگ در خانواده و دوستان  كمك بسيار بزرگي را در اختيار تان قرار خواهد پس قبل از هر چيز مسئله را با كسي كه فكر مي كنيد مناسب شماست و مي تواند شما را درك و كمك كند  در ميان گذاشته و كاملا همه چيز را توضيح دهيد و از وي بخواهيد از شما حمايت كند ..

خوردن در شرايط عصبي: لحظه اي با خود فكر كنيد آيا خوردن تنها روش خلاصي از شر مشكلات است مگر قرض ديازپام است كه هر وقت عصباني هستيم بايد چيزي بخوريم . شرايط را طوري برنامه ريزي كنيد كه فشار عصبي سراغتان نياييد . بيشتر جر وبحثها معمولا بر سر مطالبي بيهوده هستند كه كمي گذشت از طرف ما قابل حل شدن و پيشگيري هستند  و بايد سعي كنيم يك روش تخليه مناسب  در خور شخصيتمان پيدا كنيم و هنگام فشار از آن استفاده نمايم

هدف : كسي كه در زندگي هدف نداشته باشد هميشه ميان برنامه مختلف سرگردان است . اما هدف گذاري اشتباه عاقبتش شكست است . در انتخاب اهدافتان هميشه واقع گرا باشيد – سنگ سنگين نشانه نزدن است ( من در 2 هفته 20 كيلو كم مي كنم )) اينگونه اهداف محكوم به شكست و سرخوردگي بيشتر است .

 براي هدف گذاري هدف را به 2 قسمت كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم كنيد .

براي شروع برنامه اهداف كوتاه مدت مناسبترند وزني قابل دسترسي  را براي 1 ماه آينده خود انتخاب كنيد و سپس   هدف هفته اول را مشخص ميكنيم (‌متاسفانه با عده كثيري برخورد داشته ام كه حتي وزن هفته قبل خود را  فراموش كرده اند اين حالت حاكي از بي برنامگي است ) اين بدان معنا نيست كه مرتبا خود را وزن كنيد و نگران لاغر شردن يا نشدن باشيم شما كارهايتان را نجام دهيد مطمعنا به هدفتان خواهيد رسيد ( وزن كشي  فقط در مطب انجام شود ).

داشتن اندامي زيبا موزون و سالم بايد هدف نهايي شما باشد حهت تحريك انگيزه بهتر است عكسي قبل از  اقزايش وزن از خود انتخاب كنبد يا عكس كسي را كه دوست داريد شبيه آن باشيد . (البته نبايد تفاوتها غير قابل دسترسي باشند ) .

مثلا هدف خود را  4 كيلو در ماه و 1 كيلو در هفته ( هر چند كه بتوانيد بيشتر از اين مقدار كم كنيد ) اهداف خود را در دفترچه اي ياداشت نماييد ( 1 ماه 4 كيلو يك هته 1 كيلو ) بعد از كنترل وزنتان در مطب عدد يك را خط زده و يك كيلو هفته آينده را  در دفترچه خود يادداشت نماييد و سعي تان را براي كم كردن يك كيلويي بعدي را آغاز كنيد .

؟؟؟؟؟ چه كنيم تا با اراده باشيم ؟؟؟؟؟ نگران نباشيد اگر مطالب ذكر شده در بالا درست انجام دهيد خود به خود اراده اتان به كمكتان خواهد آمد .

 يك تمرين بسار ساده جهت تقويت ارداه :

**** قلم و كاغذي  هميشه همراهتان باشد و در يك روز عادي تمام چيزهايي را كه ميخوريد با ذكر مفدار و ساعت يادداشت كنيد . بيشتر افراد فكر ميكنند چيز زيادي نمي خورند . اما بعد از يادداشت برداري مشخص ميشود .   يادداشتها را كنترل كنيد ببينيد چقدر از مواردي كه ذكر شده  واقعا نيازمان بوده است . كه به راحتي قابل چشم پوشي هستند .  ؟ وسوسه هامو نمي تونم كنترل كنم تصميم ميگيرم(( چيپس يا ....)) اما نميشه ؟؟؟؟؟؟

****در برگه ديگري (‌برگ ترا زنامه مناسبترين است  )  تمام چيزهايي را كه وسوسه خوردن آنرا داريم (( حتي اگر فعلا امكان دسترسي و خوردن  آن نباشد))      يادداشت نموده چند دقيقه يادداشت را به كناري گذاشته (( در اين زمان بهتر است به كار ديگري مشغول شويم )  سپس آنرا را برادشته  و حال از خود در باره خوردن يا نخوردن آن  سوال كنيد (( لحظه اي  با خود بيانديشيد كه عاقبت اين خوردن چه خواهد بود ممكن است با يك تخلف ساده زحمات چندين روزتان هدر رود  هدفي را كه براي خود مشخص كرده ايد چه خواهد شد و عزيزمان( عشمان )  چرا بايد تقاص هوس هاي غير ضروري  شما را بدهد .  آيا باز هم مايل به خوردن آن هستيد   ماده اي را كه تصميم گرفتيد مصرف  نكنيد  با رنگ قرمز روي آن خط بكشيد  . به ازاي هر يك از كنترلهايتان به خود يك نمره مثبت دهيد و هر روز سعي كنيد  نمره خود را افزايش دهيد (((( جالب است بدانيد كه بعد از مدتي كه شما با وسوسه هايتان اينگونه برخورد كنيد خود به خود تعداد آنها كاهش خواهد يافت ))))و براي هميشه از اين عادت خلاصي خواهيد يافت .

 به هر دليلي كنترل  شرايط  از دستتان خارج شد  نبايد خود را سرزنش كنيد و خود را ببازيد  بلكه با درس گرفتن از آن - دلايل آنرا يافته و شرايط به وجود آمدن آنرا از بين ببريد  تا مجددا  بتوانيد آنرا كنترل نماييد

3 ) شرايط  و محيط اطراف خود را تا حد امكان  به گونه اي باشد كه فشار كمتري را تحمل كنيد (( مثلا خانه را پر از نوشابه يا .... نموده )) و آنگاه به خود فشار آوريد كه سراغ آن نرويد  اين عمل تمرين اراده نيست فقط شكنجه كردن خودتان است . محيط را از هر چيز مزاحمي پاك  و بري نماييد .

عشق ‍ دوست داشتن  زيبايي   لذتي است كه اگر كسي آنها را تجربه كند   هيچگاه حاضر نيست آنرا با هيچ لذتي جايگزين كند                                هيچكس نبايد خود را از زيبايي هاي زندگي  محروم كند

گردآوری :

جواد سبحانی

مشاور تغدیه و رژیم درمانی

تلفن :6064720

 

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

بیشترین بازدید

آخرین مقالات

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark