هشدار

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

تغذیه و افسردگی:

تغذیه و افسردگی:

افسردگی
در بیماران افسرده سطح انرژی پایین است لذا اشتیاق زیادی به غدا خوردن ندارند و فرد در تغذیه دچار اختلال می شود. از طرفی کمبود برخی مواد غذایی باعث افسردگی می شود.
1- آهن: کمبود آهن می تواند سبب بی حوصلگی شود آهن در جگر، گوشت بدون چربی، گوشت پرندگان، غذاهای دریایی، زرده تخم مرغ، میوه های خشک، غلات کامل، برخی سبزی های سبز رنگ مانند ( نعناع )، نان غنی شده و حبوبات وجود دارد.

2- چاقی: افراد چاق بیشتر دچار افسردگی می شوند و از طرفی افراد افسرده هم ممکن است چاق شوند که توصیه می شود رژیم ذایی مناسب داشته باشیم

3- شیوع افسردگی در کسانیکه روغن زیتون، ماهی، چای سبز، اسید چرب امگا 3 ( در گردو، سویا، سبزیجات برگ سبز، ماهیهای چرب و روغن کانولا وجود دارد ) مصرف می کنند پایین است

4- ویتامین E  : به علت اثر آنتی اکسیدان زیادش میتواند در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر باشد این ویتامین در روغن کلزا، ذرت، زیتون، آفتاب گردان و مغز بادام وجود دارد. و سرخ کردن غذا در حرارت زیاد باعث از بین رفتن این ویتامن می شود.

5- سلنیم: کمبود این ماده می تواند با افسردگی مرتبط باشد. سلنیم در غذاهای دریایی، جگر، گوشت قرمز و ماکیان وجود دارد.

6- قهوه در بیماران افسرده خوب نیست باعث تشدید بی خوابی می شود.

7- روی نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی دارد و تعادل آن در بدن مهم است روی در گوشت، مرغ، ماهی، شیر، جگر، غلات کامل، لوبیا و مغزها وجود دارد.

رابطه مواد غذایی و خواب بهتر

ویتامین‌ها بهترین راه مقابله با آلزایمر

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

بیشترین بازدید

آخرین مقالات

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark