صفحه نخست

رژیم آنلاین

مقالات

بانک کالری

برترین ها

مدیا

درباره ما

اینفوگراف

جستجو در سایت

تلفن مشهد : 3606420 - 36051363          ♥‌ آیا من چاقم ؟‌ ♥          ♥‌ ثبت نام رژیم آنلاین‌ ♥          ♥‌ ادامه رژیم لاغری‌ و     لینک ما در پیام رسان سروش

images/iacf1.jpg

چند تذکر مهم رژیم غذایی پر فیبر:

رژیم غذایی پرفیبر
1-    سبوس غلات می تواند فیبر مؤثر، کم هزینه و قابل دسترسی در رژیم غذایی پر فیبر باشد.
2-    در افراد با رژیم نرمال که دچار یبوست هستند سبوس بعنوان منبع فیبر اضافی توصیه می شود. در این مورد، می توان سبوس را به مقدار 2 قاشق غذاخوری به میزان 3 بار در روز توصیه کرد.
3-    در اثر مصرف مقدار زیاد فیبر غذایی، باکتریهای روده، اسیدهای چرب فرار تولید می کنند که ممکن است موجب اسهال، دل پیچه و ازدیاد گاز معده شود. بنابراین، توصیه می شود مواد غذایی پر فیبر را بتدریج وارد رژیم غذایی کنند تا تحمل دستگاه گوارش نسبت به فیبر افزایش یابد.
4-    نوع و درجه رسیدگی و تازگی سبزی و میوه در میزان فیبر آنها مؤثر است. میوه ها و سبزیهایی که تازگی کمتری دارند، حاوی فیبر بیشتری هستند.
5-    سبزیها و میوه ها دارای پکتین بیشتری هستند و در پائین آوردن چربیهای خون (بویژه کلسترول) و کنترل قند خون مؤثر می باشند.
6-    با افزایش فیبر در رژیم غذایی مقدار مایعات نیز باید به مقدار کافی افزایش یابد(به مقدار 8 لیوان یا بیشتر).
7-    در بیماری "دیورتیکول" در مواقع التهاب، رژیم کم فیبر توصیه می شود و پس از رفع التهاب برای کاهش زمان تخلیه مدفوع و فشار داخل کولون، رژیم پر فیبر تجویز می گردد.

نمونه یک رژیم پر فیبر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک برای
آپ دیت ودریافت آخرین خبرها

apelle

 هم استانی های عزیز می‌توانید   

اینترنتي ثبت نام کنيد حضوري مراجعه کنيد و تخفيف بگيريد

 20% تخفیف ثبت نام اینترنتی

هر هفته یک برنامه غذایی

ویدئوهای رایگان آموزشی

 

ثبت نام