هشدار

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

اسید های چرب امگا 3:

اسید های چرب امگا 3:



این اسید ها به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی جهت سلامت و پیشگیری از بیماری ها به کار می رود.این اسید ها در ماهی های چرب (ماهی تن، خال مخالی، شاه ماهی، ساردین، قزل آلا، ماهی آزادو مکمل های روغن ماهی )یافت می شود. این لیپید ها مسئول تنظیم فرایند نمو مغزی ( حافظه و عملکردو کارکرد رفتاری مغز)و بینایی، واکنش های التهابی، ترومبوز، کارسینوژن، هستند. التهاب بخشی از پاسخ بدن به عفونت یا التهاب است ولی التهاب کنترول نشده بافت ها را تخریب می کند. توانایی ضد التهابی اسید های چرب امگا 3 به خاطر تداخل آن با اسید آراشیدونیک است. این اسید های چرب امگا 3 در کنترل آریتمی ها از طریق مهار شماری از پروتئین های کانال های یونی( کانال های سدیم و کلسیم ) قلب نقش دارد.این اسید ها از نازک شدن و خونریزی محیط اطراف شبکیه چشم جلوگیری می کند.و سلا مت چشم را تا حد زیادی تضمین می کند. مصرف دائمی اسید های چرب امگا 3 جذب کلسیم را از روده ها افزایش می دهد.و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.به کاهش التهاب و ممکن است به کاهش بیماریهای مزمن( قلبی، ورم مفاصل و سرطان) کمک کند.

علائم کمبود امگا 3: عبارت از خستگی ، حافظه ضعیف، پوست خشک، مشکلات قلبی، نوسانات خلقی یا افسردگی و گردش خون ضعیف می باشد.

مصرف اسید های چرب امگا 3:

1-مصرف امگا 3 باعث افزایش کلسترول HDL    و کاهش تری گلیسرید می شود.

  2-مصرف روزانه 3 گرم یا بیشتر روغن ماهی باعث کاهش فشار خون های درمان نشده می شود.البته مصرف مقدار بیشتر از 3 گرم باید تحت نظر پزشک باشد.

3- کمک به پیشگیری و درمان آترواسکلروز( سخت شدن شریان ها) از طریق کند کردن روند توسعه پلاکت و لخته شدن خون در سرخرگ ها

4-ارتریت روماتویید یک بیماری خود ایمنی است که باعث التهاب در مفصل می شودروغن ماهی کمک به کاهش درد مفاصل و خشکی صبحگاهی می کند.

5-با افزایش کلسیم به قدرت استخوانی کمک می کند

6 مصرف امگا 3همراه با داروهای افسردگی بهبود افسردگی را تسریع می کند

7-مصرف این اسید چرب باعث می شود نور خورشید اثر کمتری روی پوست داشته باشد ولی مصرف کرم های ضد آفتاب بهتر است.

8- کسانیکه روغن ماهی مصرف میکند کمتر دچار استحاله ماکولای چشم می شوند.

9- در یک مطالعه نشان داد که خوردن روغن ماهی سرطان کولون را کاهش می دهد و در صورت وجود سرطان از پیشرفت آن جلوگیری می کند.

توصیه ما به شما:

حد اقل دو بار در هفته ماهی بخورید.افراد بزرگسال روزانه 1 گرم روغن ماهی افراد با کلسترول بالا 2-4 گرم با فشار خون بالا 3-4 گرم روزانه به مدت 3 هفته تحت نظر پزشک مصرف نمایند. البته توصیه میشود بیشتر از 3 گرم مصرف نکنید.

 

 

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

بیشترین بازدید

آخرین مقالات

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark