صفحه نخست

رژیم آنلاین

مقالات

بانک کالری

برترین ها

مدیا

درباره ما

اینفوگراف

جستجو در سایت

تلفن مشهد : 3606420 - 36051363          ♥‌ آیا من چاقم ؟‌ ♥          ♥‌ ثبت نام رژیم آنلاین‌ ♥          ♥‌ ادامه رژیم لاغری‌ و     لینک ما در پیام رسان سروش

images/iacf1.jpg

خرما و خواص آن 

خرما یا به انگلیسی DATES میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، که مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز، و ویتامین A – B - E را داراست. تحقیقات درباره ی خرما نشان داده که این میوه ی بهشتی می تواند پیش گیری بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون، معده و غیره را در پی داشته باشد .
یکی از خواص خرما ملین بودن آن است. البته اگر 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل کنید و بلافاصله یک تا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید، خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است از آنجا که که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید فرمول چینی ها در طب سنتی استفاده کنید بدین طریق که 2 تا 3 عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیندازید بعد آن را هم زده و بنوشید. خرما را به عنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید. هم چنین حتما برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را در حدود ساعت 7 بعد ازظهر خورده و و قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید.
خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده ی بیش تری ببرید. ورزش کاران به علت فعالیت زیاد، به طور حتم باید از عصرانه ای مقوی که با خرما باشد استفاده کنند.
برای مثال خرما و شیر را به همراه نصف فنجان آب آناناس تازه یک قاشق پودر نارگیل ، و یک قاشق آناناس خرد شده ، در مخلوط کن ریخته و معجون فراهم آمده را میل فرمایید.
صد گرم تازه آن دارای 163 کیلو کالری ، 9/0 گرم پروتین ، 3/0 گرم چربی ، 38 گرم گلوسید ، 30 میلی گرم فسفر ، 3/1 میلی گرم آهن ، 51 میلی گرم کلسیم و 10 میلی گرم ویتامین C می باشد. صد گرم خشک آن داراری 300 کالری ، 2 گرم پروتئین ، 6/0 گرم چربی ، 73 گرم گلوسید ، 60 میلی گرم گوگرد، 50 میلی گرم فسفر، 650 میلی گرم پتاسیم ، 65 میلی گرم منیزیم ، 70 میلی گرم کلسیم ، 2 میلی گرم آهن ، 2/2 میلی گرم نیاسین ، سدیم و ویتامین A آن قابل توجه نیست .

گروه‌ اقتصادي‌: با حضور مسوولان‌ وزارت‌ جهاد كشاورزي‌ و بهداشت‌ و تشكل‌هاي‌ توليد، «ديروز» همايش‌ تخم‌مرغ‌ و سلامتي‌ با توصيه‌ مصرف‌ روزانه‌ يك‌ وعده‌ تخم‌مرغ‌ برگزار شد. به‌ گزارش‌ خبرنگار «اعتماد»، معاون‌ سلامت‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌، دكتر اكبري‌ با اشاره‌ به‌ تغيير سيستم‌ غذا و تغذيه‌ در يك‌ مقطع‌ ده‌ ساله‌ اعلام‌ كرد: بررسي‌ سيستم‌ غذا و تغذيه‌ در كشور نشان‌ مي‌دهد كه‌ زير سيستم‌ مصرف‌ دچار تعادل‌ شديد است‌ و در يك‌ دوره‌ زماني‌ ده‌ سـالـه‌ جـابـه‌جـايـي‌ مشهود در بين‌ كالاهاي‌ غذايي‌ سبد مصرفي‌ خانوارها پيدا شده‌ است‌. در فرآيند اين‌ جابه‌جايي‌ وزن‌ انواع‌ گوشت‌، لبنيات‌، سبزي‌ و ميـوه‌ كـاهـش‌ يافته‌ و جاي‌ خود را به‌ كـالاهاي‌ نشاسته‌يي‌، چربي‌ و قندي‌ داده‌ است‌.وي‌ افزود: غذا و تغذيه‌ يـكـي‌ از ابعـاد اسـاسـي‌ در زندگي‌، سلامت‌ و رفاه‌ جوامع‌ است‌ و سوءتغذيه‌ به‌ عنوان‌ ترمزي‌ بر فرآيند توسعه‌يافتگي‌ كـشـورهـا عمـل‌ مـي‌كند. براساس‌ آمارهاي‌ موجود ميزان‌ سوءتغذيه‌ در شهرها و روستاهاي‌ كشور به‌ ترتيب‌ 11 و 22 درصد اعلام‌ شده‌ است‌ و اين‌ امر حاكي‌ از تعامل‌ و همسويي‌ فرآيند تـغـذيه‌ و توسعه‌ تكنولوژي‌ در جوامع‌ است‌ كه‌ در صورت‌ عدم‌ هماهنگي‌ سبب‌ كاهش‌ سرمايه‌هاي‌ انساني‌ و توليدناخالص‌ ملي‌ به‌ نحوي‌ چشمگ
ير خواهيم‌ بود.دكتر اكبري‌ خاطرنشان‌ كرد: مطالعات‌ هزينه‌يي‌ خانوارهاي‌ ايراني‌ بخوبي‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ بيش‌ از 20 درصد جامعه‌ دسترسي‌ اقتصادي‌ به‌ منظور سيري‌ شكم‌ ندارند و از سوي‌ ديگر براساس‌ شاخص‌ مصرف‌ انرژي‌ بيش‌ از 40 درصد جامعه‌ پرمصرفي‌ دارند. به‌ اين‌ معنا كه‌ 50 درصد از خانوارهاي‌ ايراني‌ براي‌ حفظ‌ سلامت‌ تغذيه‌يي‌ مشكل‌ دارند و فقط‌ از هر نمونه‌ ده‌ نفري‌ دو نفر در سطح‌ مطلوب‌ هستند.در ادامه‌ دكتر جزايري‌، معاون‌ آموزشي‌ دانشكده‌ بهداشت‌ دانشگاه‌ تهران‌ نيز گفت‌: در حقيقت‌، تخم‌مرغ‌ بهترين‌ منبع‌ پروتييني‌ است‌ كه‌ حاوي‌ ويتامين‌ها و مواد ميـوه‌ كـاهـش‌ يافته‌ و جاي‌ خود را به‌ كـالاهاي‌ نشاسته‌يي‌، چربي‌ و قندي‌ داده‌ است‌.وي‌ افزود: غذا و تغذيه‌ يـكـي‌ از ابعـاد اسـاسـي‌ در زندگي‌، سلامت‌ و رفاه‌ جوامع‌ است‌ و سوءتغذيه‌ به‌ عنوان‌ ترمزي‌ بر فرآيند توسعه‌يافتگي‌ كـشـورهـا عمـل‌ مـي‌كند. براساس‌ آمارهاي‌ موجود ميزان‌ سوءتغذيه‌ در شهرها و روستاهاي‌ كشور به‌ ترتيب‌ 11 و 22 درصد اعلام‌ شده‌ است‌ و اين‌ امر حاكي‌ از تعامل‌ و همسويي‌ فرآيند تـغـذيه‌ و توسعه‌ تكنولوژي‌ در جوامع‌ است‌ كه‌ در صورت‌ عدم‌ هماهنگي‌ سبب‌ كاهش‌ سرمايه‌هاي‌ انساني‌ و توليدناخالص‌ ملي‌ به‌ نحوي‌ چشمگ
ير خواهيم‌ بود.دكتر اكبري‌ خاطرنشان‌ كرد: مطالعات‌ هزينه‌يي‌ خانوارهاي‌ ايراني‌ بخوبي‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ بيش‌ از 20 درصد جامعه‌ دسترسي‌ اقتصادي‌ به‌ منظور سيري‌ شكم‌ ندارند و از سوي‌ ديگر براساس‌ شاخص‌ مصرف‌ انرژي‌ بيش‌ از 40 درصد جامعه‌ پرمصرفي‌ دارند. به‌ اين‌ معنا كه‌ 50 درصد از خانوارهاي‌ ايراني‌ براي‌ حفظ‌ سلامت‌ تغذيه‌يي‌ مشكل‌ دارند و فقط‌ از هر نمونه‌ ده‌ نفري‌ دو نفر در سطح‌ مطلوب‌ هستند.در ادامه‌ دكتر جزايري‌، معاون‌ آموزشي‌ دانشكده‌ بهداشت‌ دانشگاه‌ تهران‌ نيز گفت‌: در حقيقت‌، تخم‌مرغ‌ بهترين‌ منبع‌ پروتييني‌ است‌ كه‌ حاوي‌ ويتامين‌ها و مواد معدني‌ ضروري‌ و از همه‌ مهمتر اسيدآمينه‌هاي‌ ضروري‌ دارد.وي‌ با اشاره‌ به‌ دلايل‌ مصرف‌ پايين‌ تخم‌مرغ‌ در كشور افزود: عدم‌ فرهنگ‌سازي‌
مناسب‌، جايگزيني‌ ساير مواد غذايي‌ بويژه‌ مواد غذايي‌ كم‌ارزش‌ از لحاظ‌ تغذيه‌يي‌، باورهاي‌ غلط‌ چون‌ كلسترول‌ و بيماريهاي‌ قلبي‌ و عروقي‌، عدم‌ آگاهي‌ كافي‌ از مزاياي‌ بي‌شمار مصرف‌ تخم‌مرغ‌ در افزايش‌ قد و تقويت‌ حافظه‌، عدم‌ وجود متولي‌ خاص‌ جهت‌ تنظم‌ بازار، وجود تخم‌مرغهاي‌ بي‌كيفيت‌ در بازار مصرف‌، عدم‌ نوآوري‌ در چرخه‌ توزيع‌ و فراورده‌هاي‌ تخم‌مرغ‌ در بازار داخلي‌ به‌ عنوان‌ اساسي‌ترين‌ چالشهاي‌ موجود در مصرف‌ تخم‌مرغ‌ به‌ نسبت‌ كشورهاي‌
توسعه‌يافته‌ است‌.دكتر جزايري‌ در پايان‌ تاكيد كرد: چنانچه‌ روند فعلي‌ ناامني‌ غذايي‌ و سوءتغذيه‌ در كشور ادامه‌ يابد و راهكارهاي‌ موثري‌ براي‌ تغيير و اصلاح‌ فرهنگ‌ آن‌ و در واقع‌ شكستن‌ حلقه‌ معيوب‌ صورت‌ نگيرد بزودي‌ شاهد الگوي‌ فراگير سوءتغذيه‌ ناشي‌ از فقر غذايي‌، اپيدمي‌ چاقي‌، افزايش‌ شديد از كارافتادگي‌ و هزينه‌هاي‌ درماني‌، تهديد شدت‌ سرمايه‌گذاري‌ عظيم‌ انجام‌ شده‌ در بخش‌ آموزش‌ و كيفيت‌ نيروي‌ انساني‌ و بيماري‌هاي‌ متابوليك‌ خواهيم‌ بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک برای
آپ دیت ودریافت آخرین خبرها

apelle

 هم استانی های عزیز می‌توانید   

اینترنتي ثبت نام کنيد حضوري مراجعه کنيد و تخفيف بگيريد

 20% تخفیف ثبت نام اینترنتی

هر هفته یک برنامه غذایی

ویدئوهای رایگان آموزشی

 

ثبت نام