اطلاعات خود را راجع به آجیل افزایش دهید

اطلاعات خود را راجع به آجیل افزایش دهید.


پسته شامی (بادام زمینی) در اصل یک نوع از حبوبات می باشد و مغز نیست. پوسته نوعی بادام زمینی قهوه ای می باشد و بادام زمینی بدون پوست را باید تمیز کرد. بادام زمینی چربی زیادی دارد و از نظر پروتئین بسیار غنی می باشد. پسته پوسته بسیار سختی دارد داخل پوسته مغز سبز رنگی موجود است. گهگاهی پوسته خارجی پسته را رنگ کرده و به صورت قرمز در می آورند. وقتی پسته مغز شده می خرید مطمئن باشید که پوسته آن به طور کلی باز بوده چرا که اگر پوسته سفت خارجی پسته باز نشده باشد دلیل آن است که پسته هنوز نرسیده و خام است.
پسته از نظر کلسیم، ویتامین B1 (تیامین) فسفات، آهن و ویتامین A غنی می باشد.
بادام در انواع طعم ها از قبیل شیرین شده، بادام دودی، شور و همچنین تازه و خرد شده موجود می باشد. تست کردن بادام در قدیم بسیار شایع بود و باعث تشدید طعم و صدای خرش، خرش کردن آن در دهان زیادتر می شد. بادام منبع غذایی پر قدرتی است و حاوی کلسیم، فیبر، اسید فولیک، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین A می باشد. مصرف بادام تلخ بسیار مضر می باشد و سعی کنید قبل از مصرف بادام ابتدا تکه ای از آن را امتحان کنید و در صورتی که تلخ نبود آن بادام را میل کنید.
فندق نیز از نظر مواد غذایی غنی می باشد. در بسیاری از کشورها فندق را در سالاد استفاده می کنند و در نتیجه خاصیت آن سالاد چند برابر می شود. با توجه به راهنمای غذایی USDA یک سوم فنجان از مغزها برابر با یک واحد غذایی گوشت قرمز، ماکیان و ماهی است، چرا که مقدار پروتئین های این گروه با هم مساوی می باشند. لازم است بدانید که به طور متوسط 85 درصد از مقدار چربی موجود در مغز از نوع اشباع می باشد. مقدار و نوع چربی بستگی به مغز دارد. برای مثال بادام و فندق غنی از اسیدهای چرب تک زنجیره MUFA می باشند. در صورتی که مقدار چربی چند غیر اشباعی PUFA به خصوص امگا 3 (که معمولاً در ماهی موجود است) در گردو به مقدار فراوان وجود دارد. 1 اونس از گردو برابر 3 اونس از ماهی آزاد از نظر مقدار اسید چرب امگا 3 در نظر گرفته شده است. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که چربی غیر اشباعی که در مغزها وجود دارد باعث کاهش کلسترول تام خون و همچنین (کلسترول مضر) شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
مطلبی که در نشریه  Annals of intera medicinدر سال 2000 به چاپ رسید این طور می پنداشت که افرادی که LDL و کلسترول تام خون آنها بالا بوده و با استفاده از رژیم حاوی گردو توانسته اند کلسترول و LDL خون خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. همچنین این مطالعه تأثیرات مصرف بادام و پسته را مشابه مصرف گردو اعلام کرده است. در مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد در سال 1998 صورت گرفته بود دریافتند خانم هایی که 5 اونس مغز (آجیل) در طول هفته مصرف می کردند در مقایسه با خانم هایی که اصلاً از این خوراکی ها استفاده نمی کردند کمتر به سکته قلبی مبتلا شدهاند. البته دانشمندان معتقدند مواد مغذی که در آجیل ها وجود دارند باعث شده که از بیماری های قلبی جلوگیری کنند. لازم است بدانید که مغز منبع غنی اسید فولیک، ویتامین E، ویتامین های گروه B، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مس، روی، آهن، سلنیوم، فسفر و فیبر می باشند. همچنین این مواد حاوی  مقدار زیادی فیتوکمیکال (آنتی اکسیدان طبیعی) می باشند. در بعضی مطالعات دیده شده که مغزها در مبارزه با سرطان نیز مؤثر می باشند. بدین صورت که تحقیقات نشان میدهد مصرف انواع آجیل به صورت مخلوط، باعث جلوگیری از سرطان پروستات شده و بسیاری از دانشمندان معتقدند که این ترکیبات باعث جلوگیری از سرطان های دیگر نیز می شود. علت این خاصیت مغزها این است که مقدار آنتی اکسیدان و فلاونوئید در آنها زیاد است و هر دوی این خاصیت ها باعث مبارزه علیه سرطان میشود. هر مغز خواص مربوط به خود را دارد. برای مثال دانه برزیلی Brazil not غنی از سلنیوم بوده و سلنیوم آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد. گردو و بادام زمینی حاوی اسید الاژیک بوده و این ترکیب از بروز سرطان های ریه، کبد، پوست و مری جلوگیری میکند. بادام از نظر ویتامین E (ویتامین ضد پیری) غنی می باشد و بادام زمینی حاوی ترکیبی است که از بروز سرطان های کولون، پروستات و سینه جلوگیری به عمل می آورد.

چاپایمیل

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

بیشترین بازدید

آخرین مقالات

گوشه

kantrium.com | Finland | Helsinki | Denmark