مقالات تفذیه
آیا آبمیوه چاق می کند  ؟

هم آب میوه و هم نوشیدنی های قندی ونوشابه ها وزن را افزایش میدهند
این بدان دلیل است که هر دو سرشار از کالری و در عین حال کم فیبر هستند ،
آب میوه یا نوشابه کدام قند بیشتری دارد ؟
به طور متوسط یک قوطی کولا حدود 40 گرم شکر و 160 کالری انرژی دارد. داشتن توقعی غیر از این برای نوشابه عجیب است
اما جالب است بدانید همان مقدار آبمیوه حدود 165 کالری انرژی دارد و تقریبا نزدیک به 40 گرم (39 گرم) شکر دارد .
جالبتر آنست که آبمیوه سرعت جذب بسیار بالایی دارد و وقتی وارد معده می‌شود بدن شما تفاوتی بین آن و نوشابه نمی گذارد و واکنش ان دقیقاشبیه آبمیوه است .
آب میوه ممکن است باعث نقرس در زنان شود
آبمیوه و نوشابه هر دو قند فروکتوز آنهم با دوز بسیار بالا هستند .
مطالعات انجمن پزشکی آمریکا نشان داده است که زنانی که روزانه چند وعده آبمیوه و نوشابه مصرف می‌کنند ، دو برابر بیشتر از دیگر زنان در معرض خطر نقرس هستند .
آب میوه ممکن است با خطر دیابت در ارتباط باشد
محققان دانشگاه هاروارد بر روی مصرف سیب ، گلابی ، انگور و زغال اخته مطالعه نمودند و دریافتند کسانی که در هفته 3 نوبت زغال اخته مصرف کردند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها 26% کاهش یافت .
اما هنگامی که از آبمیوه استفاده نمودند 8% خطر ابتلا به دیابت افزاش داد ( در نتیجه آبمیوه ها احتمال دیابت را افزایش می‌دهند )

شاید بخواهید بخوانید